سوراخ‌کاری با دریل ازجمله فعالیت‌هایی است که بسیار کاربردی محسوب می‌شود. افرادی که نصاب هستند، حتماً باید با شیوه‌های صحیح انجام این امر آشنا باشند؛ زیرا سوراخ کردن با دریل نیز آموزش‌های مخصوص به خود را دارد و ما در این مقاله به توضیح نکات ضروری آن می‌پردازیم.

بهترین دریل و مته برای سوراخ‌کاری با دریل

بهترین دریل و مته برای سوراخ‌کاری با دریل کدام‌اند؟ در این رابطه باید بدانید بهترین مته برای سوراخ کردن دیوار به‌خصوص دیوارهای بتنی، آجری و حتی کاشی یا سنگ، مته الماس است. این نوع مته با توجه به این‌که نوک الماسی دارد، در برابر فرسایش و شکستگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد و در برابر حرارت نیز بسیار مقاوم است؛ بنابراین به ‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سوراخ‌کاری با دریل محسوب می‌شونددر این زمینه باید بدانید هرچه تعداد شیارها بیشتر باشد، اغلب سوراخ‌کاری ظریف و نرم‌تر انجام می‌شود. البته در سوراخ‌کاری‌های خانگی معمولاً بر روی این موضوع حساسیتی وجود ندارد.

مراحل سوراخ‌کاری با دریل

مراحل سوراخ‌کاری با دریل امر پیچیده‌ای نیست و شما باید هنگامی‌که دریل و مته مناسب را برای انجام این فرآیند انتخاب می‌کنید، شروع به سوراخ‌کاری کنید. در ابتدا حتماً محلی را که قرار است سوراخ کنید، بررسی کنید؛ زیرا در محل موردنظر نباید کابل، سیم برق و لوله‌های داخل ساختمانی قرار داشته باشد. سپس نقطه‌ای را که قرار است با دریل سوراخ کنید را علامت‌گذاری نمایید. بعد از آن با روشن کردن دریل و قرار دادن مته در نقطه مشخص شده شروع به سوراخ کردن دیوار کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که عمق سوراخ‌کاری را باید با توجه به ضخامت دیوار از قبل مشخص نمایید. در این رابطه بعضی از دریل‌ها دارای خط‌کشی هستند که برای این منظور بسیار کمک‌کننده هستند.
همچنین توجه داشته باشید، همیشه بهتر است پیش از سوراخ‌کاری از دور کند و آهسته استفاده نمایید و پس ‌از این‌که به عمق مناسبی رسیدید از دورهای تندتر برای تخریب بیشتر استفاده نمایید.

سوراخ‌کاری با دریل چکشی

سوراخ‌کاری با دریل چکشی اغلب برای سوراخ کردن دیوارهای بتنی بهترین گزینه محسوب می‌شود. در واقع ویژگی چکشی بودن کمک می‌کند تا چرخش و ضربه به‌صورت همزمان انجام شود. زمانی که شما تمامی مراحل مربوط به سوراخ‌کاری با دریل را پشت سر گذاشتید. با قرار دادن دریل در نقطه مشخص با ضربه‌های متوالی که آپشن چکشی دریل به مته وارد می‌نماید، مرحله باربرداری و همچنین نفوذ در دیوار بسیار سریع و راحت‌تر انجام می‌شود. به ‌طور کلی، این دریل‌ها بسیار کاربردی‌تر از دریل‌های شارژی هستند.

سوراخ کاری با دریل

مجموعه برش لیزر ایران از سال 89 تا کنون با بیش از یک دهه تجربه در استان البرز شهرستان کرج در کنار شما همراهان گرامی و ارجمند بوده است، این مجموعه همواره با ارائه خدمات نوین و پیشرفته در کنار پرسنل و نیروی کارحرفه ای ، به صورت سه شیفت و با کار شبانه روزی جهت کسب رضایت و ارائه خدمات به موقع، برای مشتریان خود تلاش میکند.

شما همراهان گرامی میتوانید جهت دریافت خدمات فرز سی ان سی(CNC) و همچنین آگاهی از سایر خدمات مجموعه برش لیزر ایران با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

همواره از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم

مجتمع خدمات برش لیزر ایران