استیل یک نوع آلیاژی است که کاربرد‌های بسیاری در انواع صنایع ازجمله ساختمان‌سازی و معماری دارد. پایه اصلی این آلیاژ از آهن و سایر بخش‌های آن از عناصر دیگر تشکیل می‌شود. استیل ازجمله فلزاتی محسوب می‌شود که کاربرد‌های فراوانی دارد. به همین دلیل امروزه می‌توان با حکاکی روی ورق‌های استیل به‌خوبی از این فلز استفاده‌های مفیدی کرد؛ زیرا فلز استیل به شکلی است که می‌توان به‌راحتی هرگونه نام و تصویری را روی ورق و پلاک‌های آن حکاکی کرد. حکاکی روی ورق استیل نیز توسط لیزر امروزه بسیار متداول است و می‌توان هرگونه تصویر و عبارتی را به‌راحتی روی آن‌ها درج نمود. جنس استیل خاصیت ضد زنگ دارد و همچنین مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل در بسیاری از صنایع نیز کاربرد دارد.

ورق‌های استیل

ورق‌های استیل با توجه به ویژگی‌های مهمی مثل مقاومت در برابر حرارت و خوردگی، ظاهری زیبا و ضدزنگ بودن آن و نیز قابلیت جوشکاری و دوام بالای آن‌ها در صنایع مختلف مثل ساختمان‌سازی و خودروسازی و معماری کاربرد فراوانی دارند و بی‌شک حضور استیل در بدنه و سقف آسانسور در قطعات ماشین و کشتی، در لوازم خانه، خودروسازی و هواپیماسازی و لوازم الکتریکی غیرقابل‌انکار است. فولاد‌ها به دو دسته فولاد ساده یا استیل ضدزنگ تقسیم‌بندی می‌شوند که فولاد ساده عناصر محدودی را دارد؛ به این معنا که به‌ جز کربن از منگنز، سیلیسیم، گوگرد و فسفر نیز تشکیل شده‌است. اگر عناصری همانند کروم به آهن اضافه شود استیل ضدزنگ ساخته می‌شود. استیل ضدزنگ همان‌طور که از اسمش مشخص می‌شود ضدزنگ است و در برابر خوردگی‌های متفاوت در صنایع مختلف مقاومت بالایی دارد. علاوه ‌بر این، کروم پس از ترکیب با اکسیژن هوا به اکسید کروم تبدیل می‌شود. این لایه با چشم دیده نمی‌شود؛ اما این عنصر سبب می‌شود که یک لایه تشکیل شود که بین هوا و فلز مانع شود تا استیل سالم بماند.

کاربرد ورق‌های استیل

ورق‌های استیل امروزه به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، به ورق‌های بسیار پرکاربرد در بازار تبدیل گشته‌اند. همچنین این ورق‌ها در صنایع مختلفی همچون نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی و… مصارف گوناگونی دارند. در تجهیزات لوازم خانگی، سایر تجهیزات و لوازم، پنل‌های معماری مانند نرده‌ها، مخازن شیمیایی ازجمله مخازن انتقال مواد شیمیایی، مبدل‌های حرارتی، اتصال‌دهنده‌ها، فنر‌ها و… کاربرد دارند.

حکاکی روی ورق استیل

لیزر حکاکی روی ورق استیل

روزبه‌روز نیاز صنایع به لیزر حکاکی روی ورق استیل بیشتر می‌شود؛ زیرا این فلز پرکاربرد در صنایع مختلف نقش دارد. با بهره‌گیری از به‌روزترین دستگاه‌های لیزر می‌توان خدمات حکاکی لیزر استیل (لیزر روی استیل) باکیفیتی را به صنایع و کارخانجات مختلف ارائه داد. استیل به هرگونه‌ای که باشد و با هر سطحی، قابل حکاکی لیزری است. معمولاً حکاکی لیزر بر روی سطح استیل نقره‌ای براق، مات و آیینه‌ای قهوه‌ای سوخته (تیره رنگ) و بر روی استیل طلایی و دودی به رنگ سفید است. در حکاکی لیزری استیل عمق کمی از سطح فلز مورد هدف قرار گرفته‌است و سوخته می‌شود و بعد بر روی ورق‌ها حکاکی عبارات یا شکل و تصویر صورت می‌گیرد. اگر طی شرایطی نیاز به عمق بالای حکاکی بر روی استیل داشته باشید باید این امر چند بار و با تکرار انجام شود تا بتوان آن را به عمق مدنظر پروژه مذکور رساند. سطح استیل چه صاف باشد و چه قطعات استیل با اشکال متفاوتی باشد، قابلیت حکاکی لیزر بر روی آن امکان‌پذیر است و به ‌عبارت ‌دیگر چه شما بخواهید ورق استیل تولید کنید و چه بر روی قطعات صنعتی استیل خود حکاکی با روش لیزر انجام دهید، می‌توانید از شرکت‌هایی که منحصراً برای این کار هستند کمک گیرید و کاری با کیفیت بالا تحویل بگیرید.

مجموعه برش لیزر ایران از سال 89 تا کنون با بیش از یک دهه تجربه در استان البرز شهرستان کرج در کنار شما همراهان گرامی و ارجمند بوده است، این مجموعه همواره با ارائه خدمات نوین و پیشرفته در کنار پرسنل و نیروی کارحرفه ای ، به صورت سه شیفت و با کار شبانه روزی جهت کسب رضایت و ارائه خدمات به موقع، برای مشتریان خود تلاش میکند.

شما همراهان گرامی میتوانید جهت دریافت خدمات فرز سی ان سی(CNC) و همچنین آگاهی از سایر خدمات مجموعه برش لیزر ایران با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

همواره از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم

مجتمع خدمات برش لیزر ایران