امروزه استفاده از آلیاژ مس در صنایع مختلف باعث محبوبیت آن شده و تقاضای آن در بازار زیاد است به‌همین دلیل مصرف‌کنندگان به دنبال بهترین کیفیت و قیمت مس هستند، در این صورت یک تولید کننده باید به‌گونه‌ای عمل کند که علاوه بر کیفیت نهایی محصول بتواند آن را با قیمت منصفانه‌ای به مصرف‌کننده عرضه کند.
با توجه به کاربردهای گوناگون مس در صنایع مختلف و اهمیت آن در تولید محصولات، برش ورق این آلیاژ یکی از مهم‌ترین کارهای صنعتی در زمینه‌ی برش می‌باشد، پس این کار باید با نهایت ظرافت و دقت انجام شود تا هزینه‌های اضافه را به‌وجود نیاورد.

برش ورق‌ها با آلیاژهای گوناگون به روش‌های مختلفی مثل: لیزر، واترجت و … امکان پذیر است اما یکی از بهترین و بادقت ترین روش‌ها برای برش مس واترجت می‌باشد.
روش واترجت بسیار پرطرفدار بوده و در عین سادگی و آسانی کار با آن، ورق به خوبی برش داده می‌شود و شما می‌توانید از مزایایی که در ادامه خواهیم گفت بهره‌مند شوید.
دستگاه واترجت یکی از ابزارهای منحصربه‌فرد در خدمت صنعت است که با ادغام دو تکنولوژی برتر به نام واترجت وCNC توانسته ورق‌هایی را با جنس‌های مختلف و ضخامت‌های گوناگون برش بزند.
سرعت و دقت در روش واترجت بسیار بالا است، همین ویژگی‌های کاربردی باعث شده تا از این دستگاه برای برش مس هم استفاده شود.

نحوه‌ی عملکرد دستگاه واترجت اینگونه است که فرآیند برش ورق با فشار بالای آب انجام می‌شود و این آب حاوی موادی است که برش را آسان می‌کند.
صنایع مختلفی با استفاده از روش واترجت کارهای خود را انجام می‌دهند و به برش ورق‌های فلزی، فولادی، سنگی، مسی و … می‌پردازند.
در روش واترجت برای برش ورق‌هایی که ضخامت کمتری دارند مثل فایبرگلاس از آب بدون مواد استفاده می‌شود، اما ورق‌هایی با آلیاژ فلزی مثل مس و آلومینیوم را باید آب را با مواد ساینده ترکیب کرد تا برش به‌راحتی انجام شود.
دستگاه واترجت طبق الگویی که به آن داده می‌شود عمل می‌کند، پس دقت کار و سرعت عمل بالایی آن نسبت به روش‌های دیگر بهتر است.

برش واترجت مس

برش واترجت مس دارای مزیت‌های بیشماری همچون: آسیب نرساندن به آلیاژ مس است همچنین باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از مس را در مدت زمان کوتاهی برش زده و با قیمت پایین در اختیار مشتریان قرار داد.
مسلماً با وجود آب روش برش واترجت مس خاصیتی سرد دارد تا ورق مس هیچ واکنشی نسبت به آن نشان دهد .
از دیگر مزایای روش واترجت برای برش ورق مس کاهش ورق اضافه است به‌این منظور که دور ریز کمتری نسبت به روش‌های دیگر را خواهید داشت.
یکی دیگر از مزایای برتر استفاده از واترجت برای برش مس حفاظت از محیط زیست است؛ زیرا این کار باعث به‌وجود آمدن گازهای سمی و مشکلات دیگر نیست و هیچ ضرری برای محیط ندارد.
اگر شما هم طرح خاصی مدنظر دارید و به‌دنبال بهترین روش برای برش ورق مس هستید استفاده از واترجت به شما پیشنهاد می‌شود.
کافیست برای پیشبرد اهداف خود در زمينه‌های برش و … با ما در ارتباط باشید تا با به‌روزترین دستگاه‌ها و بهترین روش‌ها به شما خدمت‌رسانی کنیم.

مجموعه برش لیزر ایران از سال 89 تا کنون با بیش از یک دهه تجربه در استان البرز شهرستان کرج در کنار شما همراهان گرامی و ارجمند بوده است، این مجموعه همواره با ارائه خدمات نوین و پیشرفته در کنار پرسنل و نیروی کارحرفه ای ، به صورت سه شیفت و با کار شبانه روزی جهت کسب رضایت و ارائه خدمات به موقع، برای مشتریان خود تلاش میکند.

شما همراهان گرامی میتوانید جهت دریافت خدمات فرز سی ان سی(CNC) و همچنین آگاهی از سایر خدمات مجموعه برش لیزر ایران با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

همواره از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم

مجتمع خدمات برش لیزر ایران