امروزه در بسیاری از صنایع از فلزات مختلف استفاده می‌شود که با اهمیت‌ترین فلزی که کاربردهای فراوانی دارد، گالوانیزه  است. ورق گالوانیزه مقاومت بالایی دارد و برای تولید انواع محصولات استفاده می‌شود. همچنین با توجه‌ به خاصیت‌هایی که دارد، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد. برای شکل‌دهی ورق گالوانیزه فرآیند خمکاری صورت می‌گیرد که در این مقاله این فرآیند را توضیح می‌دهیم.

نحوه خمکاری ورق گالوانیزه

انجام عملیات خمکاری ورق گالوانیزه به روش‌های مختلفی از جمله دستی و ماشینی انجام می‌شود که امروزه بیشتر از دستگاه‌های پیشرفته و نوین که از طریق برنامه‌های کامپیوتری کار می‌کنند، این فرآیند را انجام می‌دهند. نوع و نحوه کار خمکاری در کیفیت و مرغوبیت نتیجه کار بسیار تأثیرگذار است و برای این‌که نحوه کار بهتر باشد، باید دقت بالایی در حین خمکاری داشت. با استفاده از روش دستی خمکاری نمی‌توان ورق‌های گالوانیزه با ضخامت بالا را خم کرد؛ اما با دستگاه می‌توان این فرآیند را به‌سهولت انجام داد. به همین دلیل است که استفاده از دستگاه قدرتمند و پیشرفته در خمکاری اهمیت ویژه ای دارد. با خم‌کردن ورق گالوانیزه می‌توان انواع جعبه و باکس یا لوله‌های متنوع را تولید کرد. اگر ورق گالوانیزه ضخامت بالایی داشته باشد برای خمکاری ضروری است که دستگاه قدرت بالایی داشته باشد تا روند کار به‌خوبی انجام شود. همچنین در حین خمکاری ورق گالوانیزه می‌توان از روش‌های استاندارد و متنوعی استفاده کرد که درنهایت ظرافت کار در خمکاری دیده شود.

خمکاری ورق گالوانیزه - برش لیزر ایران (1)

مزایای خمکاری ورق گالوانیزه با دستگاه پیشرفته

برای این‌که فرآیند خمکاری ورق گالوانیزه در یک بازه زمانی کوتاه و بدون دخالت نیروی انسانی انجام شود می‌توان از دستگاه‌های پیشرفته و جدید خمکاری استفاده کرد؛ زیرا هم سرعت بالایی در حین کار دارد و هم آسانی کار را به ارمغان می‌آورد. اغلب خمکاری‌هایی که بر روی ورق گالوانیزه انجام می‌شود برای ساخت محصولاتی است که نیاز به دوام بالایی دارند. خمکاری ورق گالوانیزه با استفاده از دستگاهی که تکنولوژی‌ جدیدی دارد، می‌تواند تجربه جالبی باشد؛ زیرا این دستگاه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و خطای کمتری دارد و همچنین با انرژی کمی که مصرف می‌کند، می‌تواند ساعات طولانی فرآیند خمکاری را بدون وقفه انجام دهد.

کاربردهای خمکاری ورق گالوانیزه

با خمکاری ورق گالوانیزه می‌توان انواع محصولاتی که مدنظر دارید، به‌دلخواه طراحی و تولید کنید. از کاربردهای خمکاری ورق گالوانیزه می‌توان به ساخت جعبه‌های گالوانیزه که برای محافظت از تابلو و سیم‌های برق استفاده می‌شود اشاره کرد. ورق گالوانیزه دوام بسیار زیادی دارد و تا مدت‌زمان طولانی در برابر آسیب‌ها مقاوم می‌ماند و به همین امر است که انواع خمکاری‌ها بر روی این ورق انجام می‌شود تا تولیدات بادوام بیشتری ارائه شود.

اهمیت خمکاری ورق گالوانیزه در صنعت

خمکاری ورق گالوانیزه در صنایع مختلف بسیار کاربردی و با اهمیت است؛ زیرا با خمکاری ورق گالوانیزه می‌توان انواع محصولات را تولید و ارائه کرد که این نوع محصولات در اغلب مشاغل مانند دامداری، قطعات الکترونیکی، کشاورزی و… مورداستفاده قرار می‌گیرند. خمکاری ورق گالوانیزه با دقت و کیفیت بالایی انجام می‌شود تا محصول ساخته‌شده دچار ترک‌خوردگی یا شکستگی نشود. شکل‌دهی زیبا و استاندارد ورق گالوانیزه از طریق خمکاری می‌تواند در اغلب صنایع از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا با خمکاری می‌توان انواع ورقات گالوانیزه را به فرم دلخواه درآورد.

جمع‌بندی

خمکاری ورق گالوانیزه و دیگر ورق‌های فلزی روش‌های مختلفی دارد که با توجه ‌به دستگاه و تجهیزاتی که در دسترس دارید، می‌توانید فرآیند خمکاری را به شیوه صحیحی انجام دهید. ورق گالوانیزه از طریق خمکاری به طرح و فرم‌های مختلفی تبدیل می‌شود و از نکات مهم ورق گالوانیزه می‌توان به استحکام و مقاومت آن اشاره کرد.

مجموعه برش لیزر ایران از سال 89 تا کنون با بیش از یک دهه تجربه در استان البرز شهرستان کرج در کنار شما همراهان گرامی و ارجمند بوده است، این مجموعه همواره با ارائه خدمات نوین و پیشرفته در کنار پرسنل و نیروی کارحرفه ای ، به صورت سه شیفت و با کار شبانه روزی جهت کسب رضایت و ارائه خدمات به موقع، برای مشتریان خود تلاش میکند.

شما همراهان گرامی میتوانید جهت دریافت خدمات خدمات خمکاری ورق گالوانیزه و همچنین آگاهی از سایر خدمات مجموعه برش لیزر ایران با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

همواره از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم

مجتمع خدمات برش لیزر ایران