دستگاه برش لیزر غیرفلزات یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های برش به شمار می‌رود. این دستگاه‌ها قابلیت ایجاد برش و حکاکی برروی بسیاری از مواد غیرفلزی مانند پلاستیک، شیشه، سرامیک، چوب و… را دارند. سرعت و دقت بسیار بالای این دستگاه‌ها به برشکار این اجازه را می‌دهد که مواد مختلف را در مدت زمانی کوتاه و با کیفیتی قابل‌توجه برش دهد. لازم به ذکر است که برش‌های صورت گرفته با لیزر در مقایسه با سایر برش‌ها بسیار ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است؛ زیرا برش لیزر غیرفلزات فاقد هرگونه ماده دورریز و ضایعات می‌باشد.

نحوه عملکرد دستگاه برش لیزر غیرفلزات

به منظور اجرای هرگونه طرح بر روی غیرفلزات توسط دستگاه لیزر ابتدا باید طرح موردنظر را با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند اتوکد و فتوشاپ طراحی کرد. درواقع دستگاه‌های لیزر قابلیت پشتیبانی از این نرم‌افزارهای طراحی را دارند و قادر هستند طرح موردنظر شما را به دستگاه انتقال دهند. پس از انتقال طرح، دستگاه برش به وسیله لیزر طرح را با سرعت و دقت بسیار فراوان برروی ماده نظر پیاده می‌کند.
دستگاه لیزری غیرفلزات CO2 یکی از برترین و رایج‌ترین دستگاه‌های لیزر مورداستفاده در کشور است. این دستگاه به وسیله گازهای فشرده شده‌ عمل برش را انجام می‌دهد. دستگاه لیزری CO2 قادر به تولید اشعه‌هایی با طول موج بلند است. این دستگاه به منظور انتقال اشعه به قسمت سر دستگاه از آینه‌ استفاده می‌کند. آینه‌های تعبیه شده بر روی این دستگاه در فواصل معینی از یکدیگر قرار دارند.

برش لیزر غیرفلزات

مزایای استفاده از برش لیزر غیرفلزات

ازجمله مزایای برش لیزر غیرفلزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• قدرت و سرعت بسیار بالا در برش
• برخورداری از قابلیت اجرای طرح‌های بسیار متنوع، پیچیده و همچنین کیفیت خروجی بالا
• مصرف کم انرژی
• عدم تولید ضایعات
• عدم خسارت گرمایی به قسمت‌های دیگر
• توانایی برش مواد با ضخامت کم و همچنین سرعت بالا
• هزینه نگهداری کم

کاربرد دستگاه‌های برش لیزر غیرفلزات

این دستگاه‌ها با توجه به سرعت و دقت بسیار بالایی که دارند موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شوند و همچنین کیفیت محصول را نیز بالاتر می‌برند. دستگاه‌های برش لیزر غیرفلزات در صنایع بسیار مختلفی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم مورداستفاده قرار می‌گیرند:
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع کاغذ: از این دستگاه‌ها به منظور برش و ساخت انواع کارت‌های دعوت، تراکت‌های تبلیغاتی، جعبه‌های شیرینی، ماکت‌های معماری و… استفاده می‌کنند.
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع نساجی: در صنایع نساجی به منظور اجرای طرح‌ بر روی پارچه، چرم، پرده، لباس و… از دستگاه‌های برش لیزری استفاده می‌کنند.
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع پزشکی: به منظور حک کردن علائم و شناسه‌ها بر روی تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع معرق‌کاری: در صنایع معرق‌کاری به منظور کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش سرعت از دستگاه‌های برش لیزر استفاده می‌کنند.
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع تبلیغاتی: ساخت بیلبوردها، تراکت، بنرها، استندهای اسم و… از کاربردهای دستگاه برش لیزر است.
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع بسته‌بندی محصولات: ازجمله کاربردهای برش لیزر می‌توان به ساخت قسمت‌های آسان‌بازشو، درج تاریخ‌های تولید و انقضا و همچنین ساخت برخی از بسته‌ها اشاره کرد.
• کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع پلکسی‌گلاس: همان‌طور که می‌دانید مدل‌های مختلف پلکسی‌گلس دارای ضخامت‌های بسیار نازکی هستند، ازاین‌رو دستگاه برش لیزری با توجه به دقت بالایی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای برش این مواد به شمار می‌رود. برای ساخت انواع سقف‌های کاذب، جداکننده‌ فضاهای داخلی، پلاک‌ها، استندهای تبلیغاتی، تابلوها و… از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.
دستگاه‌های برش لیزری می‌توانند طرح‌های متفاوت و پیچیده‌ را علاوه‌بر موارد ذکر شده بر روی انواع سنگ و سرامیک نیز پیاده‌سازی کنند. قدرت بسیار بالای لیزر این امکان را به شما می‌دهد که طرح، عکس و تصاویر را بر روی انواع سنگ و سرامیک حکاکی کنید. کار با دستگاه‌های برش لیزر نیز مانند سایر لوازم و تجهیزات مورد استفاده در برش مواد نیازمند دانش و اطلاعات کافی است، به همین خاطر بهتر است سفارش هر نوع برشکاری و حکاکی برروی اجسام و متریال غیرفلزی را باید به مجموعه بزرگ ما بسپارید. مجموعه ما یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌هایی است که با برخورداری از تیمی مجرب و متعهد آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در سراسر کشور است.