برش لیزری را می‌توان نوعی تکنولوژی در نظر گرفت که در آن با دستگاه لیزر می‌توان متریال مختلف را با دقت و سرعت بالا به همراه ظرافت بی‌نظیر برش داد. برش لیزری مشابه فرآیند حکاکی لیزری می‌باشد. تفاوت این دو حوزه فقط این است که برش لیزری متریال را برش می‌دهد اما حکاکی لیزری سبب حک طرح و نقش بر روی متریال می‌شود.
دستگاه‌های برش لیزر طوری طراحی شده‌اند که اشعه نور را به‌طور مستقیم به سطح جسم تابش می‌کنند تا آن را برش دهند. ظرافت و دقت این نوع برش بسیار بالا است و در مدت زمان کوتاهی می‌توان حجم عظیمی از متریال را برش داد. لیزر به دلیل داشتن قطر کم برشی بسیار دقیق انجام می‌دهد که عاری از هرگونه خطا است. نکته‌‌ای که باید به آن توجه کرد جنس ماده‌ موردنظری است که باید با لیزر برش داده شود؛ زیرا سطح برخی مواد پس از برش لیزر ممکن است کمی دچار سوختگی شود. به بیان دیگر علاوه بر فلز امکان برش مقوا و کاغذ، چوب و ام‌دی‌اف، یونولیت و فوم و… نیز توسط دستگاه‌های لیزر وجود دارد.
همان‌طور که دیدیم طیف وسیعی از مواد و متریال از فلز و آلیاژ تا چوب را می‌توان با کمک لیزر برش داد. برش لیزری اسم و حروف، ساخت ماکت و تابلو‌های تبلیغاتی و حتی برش طرح‌های دقیق بر روی پارچه برای طراحی لباس و ساخت وسایل تزیینی و چوبی برای استفاده در دکور گوشه‌ای از خدمات لیزر غیرفلزی کارگاه ما است. در بخش برش لیزری فلزات نیز امکان برش تمامی آلیاژها و فلزات از برنج و استیل تا طلا در هر ابعاد و اندازه‌ای که مدنظر دارید انجام می‌گیرد.

مزایای بهره‌گیری از برش لیزر

مزایای برش فلزات و آلیاژها و دیگر متریال‌ها با استفاده از دستگاه لیزر بسیار زیاد و گسترده است:
• سرعت و دقت بالا مهم‌ترین مزیت برش مواد فلزی و غیرفلزی با دستگاه‌های لیزری است.
• در کمترین زمان ممکن امکان برش حجم عظیمی از ورقه‌های فلزی وجود دارد که این موضوع برای صنعت‌کاران بسیار اهمیت دارد.
• در عین داشتن سرعت بالا دقت کار نه‌تنها پایین نمی‌آید بلکه حتی کمتر از 10 میکرون است.
• موضوع مهم بعدی این است که در این روش هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم نیز به شدت کاهش می‌یابد. درواقع به دلیل بالا رفتن دقت در هنگام برش تولید ضایعات نیز کمتر می‌شود و هدر رفت متریال شما به شدت کاهش می‌یابد.
• برش لیزری بر اساس طرحی که به کامپیوتر داده شده انجام می‌شود، در نتیجه امکان بروز خطا تقریباً صفر است.

پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت برش لیزری

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم قیمت برش متریال فلزی و غیرفلزی با برش لیزر بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما بهتر است پارامترهایی که بر هزینه شما تأثیر می‌گذارند را نیز توضیح دهیم.
مهم‌ترین پارامتر مؤثر بر هزینه شما زمان است. به بیان دیگر قیمت‌گذاری بر اساس زمان‌برش تعیین می‌گردد در واقع یعنی هر چه‌قدر زمان‌برش طول بکشد بر اساس واحد دقیقه قیمت محاسبه می‌شود. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که متأسفانه در برخی شرکت‌ها، اپراتور دستگاه لیزر در حضور مشتری برش نمونه را با کمترین سرعت ممکن انجام می‌دهد تا مشتری گمان کند که سفارش برش لیزری‌اش زمان‌بر است. خوشبختانه باید بگوییم که در مجموعه ما با به‌کارگیری انسان‌های خوش‌اخلاق و مسئولیت‌پذیر چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد. در واقع ما اعتباری که در طی سال‌ها به دست آورده‌ایم را قربانی سودهای این‌چنینی نخواهیم کرد. در مجموعه ما قراردادهای ویژه‌ای برای صاحبان صنعت و مشاغل در نظر گرفته شده‌است تا هزینه برش برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه باشد.

خدمات برش لیزر

مجموعه برش لیزر ایران از سال 89 تا کنون با بیش از یک دهه تجربه در استان البرز شهرستان کرج در کنار شما همراهان گرامی و ارجمند بوده است، این مجموعه همواره با ارائه خدمات نوین و پیشرفته در کنار پرسنل و نیروی کارحرفه ای ، به صورت سه شیفت و با کار شبانه روزی جهت کسب رضایت و ارائه خدمات به موقع، برای مشتریان خود تلاش میکند.

شما همراهان گرامی میتوانید جهت دریافت خدمات برش لیزر فلزات و همچنین آگاهی از سایر خدمات مجموعه برش لیزر ایران با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

همواره از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم

مجتمع خدمات برش لیزر ایران